tisdag 22 mars 2011

The worst cold in a long time

Har åkt på min värsta förkylning på ja, jag vet inte hur länge. Minns faktiskt inte när jag var så här dålig senast. Mina senaste förkylningar har bara varit lite halsont och så men den här, den tar priset. Det värsta är att inga piller hjälper. Trots att jag proppar i mig alvedon, ipren, förkylningstabletter och gud vet allt jag kan hitta så hjälper ingenting. Inte ens nässpray hjälper.

Natten var lång och hemsk. Första halvan låg jag med mjukisbyxor, t-shirt och långärmad tröja på mig men trots de frös jag som en tok. Andra halvan svettades jag och kunde då inte sova pga de. Nej usch de här var inte alls roligt.
Idag hade jag inte så mycket val utan var tvungen att stanna hemma. Det har inte ens gått med all vilja i världen att jobba idag. Jag har legat i soffan sen sju i morse och har väl slumrat större delen av tiden. Se om jag kan hålla mig vaken en stund och få i mig lite mat. Får bli soppa idag.
Jag skulle vilja orkar gå till affären och köpa halstabletter och glass. Har även hört att choklad ska vara bra mot förkylning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar