måndag 14 mars 2011

Day one

Första dagen i backen är gjord. Vi har haft kanon väder, strålande sol och -2 grader. Jag åker i den nästsvåraste gruppen och tänkte att den kanske skulle vara för avancerad för mig eftersom min skidåkning är lite ringrostig men det har faktiskt gått bra. Vi blandar "vanligt" åkande med skidinstruktioner. På förmiddagen blev vi filmade och efter lunch fick vi titta på filmerna och kunde jobba utifrån de under eftermiddagen. Jag tycker det är jätte kul att vi har lite skidskola eller vad man ska kalla de, bra möjlighet till utveckling.

Efter ett antal timmar i backarna var jag helt slut i benen så åkte hem till stugan och tog en dusch och hann vila en halvtimme innan det var samling igen. Då var det pingel utdelning, dvs dagens pingel skulle röstas fram. Det är den som stod för värsta tabben och den personen måste sen bära en massa pinglor runt benen så man hör den. Det var ingen från min klass som vann även om en i klassen var nominerad. Men den som vann hade minst 3 olika grejer som slog allt idag. I morgon ska en ny pingel röstas fram och då blir han av med den. Hoppas jag klarar mig från pinglor den här veckan.
Efter pingelutdelningen var det middag och sen tävling. Denna gång krävdes de ingen skidutrustning utan det var musik tävling. Mitt lag gjorde bra ifrån sig och kom i toppen men vann inte. Det kommer säkert fler tävlingar så får hoppas de går bättre då.

I morgon är det slalom som gäller igen. På onsdag ska vi ut på tur o sen är det slalom igen resten av veckan. Jag kommer nog vara helt slut när jag kommer hem igen.
Nu ligger vi utslagna i soffan, tittar lite på tv, äter lite godis och snackar. Tror vi kommer somna tidigt ikväll. Igår somnade min stuga redan innan klockan tio utom jag och EP. Jag låg och läste och EP tittade på film. Men som sagt finns risk för att vi somnar tidigare ikväll.

Försökte lägga upp en bild från dagen men funkar inte så den får komma senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar