lördag 19 mars 2011

Vinterfjäll

Nu kommer en sammanfattning av veckan. Den har som sagt varit toppen. Vi har haft kanon väder hela veckan, perfekt underlag och bästa FK:are som sällskap, kan ju inte bli bättre.

Det blev fyra dagar med slalom och en dag på tur. Första dagen med slalom blev vi filmade och sen blev vi det igen den tredje slalomdagen för att se om man gjort några framsteg. Det var faktiskt kul att få se att jag hade gjort de. Tänk att det kan gå så snabbt att bli bättre :)

På turåkningen fick vi åka upp på ett kalfjäll och dit var det 7 km, varav 3 km var rakt upp. Lite jobbigt måste jag säga att det var och det tog ganska lång tid för min grupp att ta sig upp. Dom sista kilometrarna var på kalfjället och där var det typ storm (motvind) och ren isbana. Där tyckte jag att det var jobbigt och ville bara komma fram. Men lilla Emily 5 år var med i min grupp och om hon klarar det kan jag, så gick mina tankar :) Och jag kan tala om att Emily klarade det galant.
Emily var även med i min slalomgrupp och det var ofta hon som fick visa hur vi skulle åka. Känns väldigt bra att en 5 åring får instruera oss andra, haha :)

Jag tycker att bilder säger mer än vad jag kan uttrycka i text så här kommer ett gäng med bilder från veckan.

När vi åkte från Östersunds flygplats till Höglekardalen så körde vi över isen. Det tycker jag var lite coolt eftersom jag aldrig gjort de förut :)


Rakt över isen, inte många bilar ute och åkte

EP redo för en myskväll hemma i stugan efter en dag med snowboard åkning

Härliga backar och underbart väder, kan ju inte bli bättre :)



Sara, vår skidlärare för en eftermiddag

Som ni ser var vi i stort sett helt själva i backen






Jag pausar en stund i backen och njuter av solen och utsikten


Mycket bättre än så här kan det inte bli!




Jag igen

Mitt enda blåmärke under veckan kom på det mycket konstiga stället, tummen.


Marianne och Sara på tur

Fikapaus och EP ser glad ut

Söta Emily vilar lite efter att ha tagit sig upp för alla backar på vår tur


ML visar hur stark hon är, och nöjd över att ha klarat turåkningen


Finns inte så mycket mer att säga än att det har varit en helt OTROLIGT BRA VECKA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar