tisdag 1 mars 2011

Redan negativt

Det är bara den 1 mars idag och redan så är det en negativ balans på bankkontot. Tyvärr är inte studiebidraget så stort så pengarna har en tendens att försvinna snabbt.

Idag har jag fått betala 600 kr för kurslitteratur och nu ikväll har jag betalat in det sista till vår skidresa, ytterligare 600 kr.
I helgen är det Öret som gäller så blir även några slantar på tågbiljetter, ca 500 kr. Sen fyller ju systersonen år så ska köpa present till honom, alltså ytterligare några hundralappar som går. Fast det är ju ändå en rolig sak att lägga pengar på, speciellt då han brukar bli så glad för sina presenter :)

Utöver detta så fick vi idag även betala in depositionen på vårt boende till Marbella resan, 1000 kr. Sen har man ju dom vanliga räkningarna som ska betalas.
Även om vår skidresa är all-inclusive så känner jag ju mig, och vet att jag kommer köpa lite godis och sånt. Vi kommer säkert ta en öl/ett glas vin eller två eller fler under veckan vi är borta. Sen ska jag hyra skidor för hela veckan, ytterligare 500 kr. Ja det plussas på. Dom där 8000 kr som jag fick i studiebidrag är ju redan slut innan jag ens har kommit till den 2 mars, haha :) Åh vad det är härligt att vara student ibland, hihi :)
Skulle behöva ett jobb, eller vinna på lotto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar