söndag 6 mars 2011

En första

Ikväll när jag körde hem så blev jag för första gången stoppad av polisen för en person- och fordonskontroll. Jag blåste och vi väntade på resultatet, fast att jag visste att det var lugnt så blev jag ändå lite nervös. När apparaten hade analyserat färdigt stod det "negativt". Min första tanke var, herregud, hur kan det ha gått till (i min värld är negativt=något dåligt). Så jag säger, "Är negativt något positivt? För annars så har jag ätit några punsch praliner ikväll". Polisen skrattar och säger, "Ja för dig är det positivt och några punsch praliner ska inte göra utslag här så det är lugnt". Puh, skönt, blev lite nervös där en sekund eller två.

Men jag tycker det är bra gjort att ha haft körkort i lite mer än 16 år och det är första gången jag blir stoppad så de kompenserar för att jag inte riktigt fattade de där med negativt och positivt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar