tisdag 30 november 2010

Rolig dag ändå

Man skulle ju kunna tro att det skulle bli en dålig dag med den starten men nej då, har faktiskt varit en rolig dag :)
Under förmiddagen hade vi ett pensionärs gäng som var hos oss för att göra submaximala tester på cykel (den utbildningen vi hade prov i i fredags). Det var kul att få göra tester på "riktiga" personer och inte bara på klasskamraterna, väldigt bra träning. När vi var klara med de hade vi egen träning till efter lunch.
Igår började vi en ny kurs, hälsoprofilbedömning - HPB och den fortsatte vi med idag. Idag fick vi mäta skelett vilket jag tycker var väldigt intressant då jag länge har velat veta vad mitt skelett faktiskt väger då jag anser att jag har ett tyngre skelett :) Nu vet jag vad mitt skelett väger och vad min FFV är (fettfriakroppsvikt). Väldigt intressant och rolig kurs och i morgon fortsätter vi med att ta blodtryck.

På egen träning idag så körde jag och EP styrketräning. Vi körde bland annat med medicinboll som helt klar är underskattad träning, grymt bra och jobbig träning :)
Efter skolan åkte jag till gymet för att träna och kom dit 45 minuter innan passet började så hann köra en omgång till med styrketräning innan spinningpasset började. Än så länge ligger jag bra till med träningen för den här veckan, se om det kan hålla i sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar