fredag 26 november 2010

Fest - IGEN

Min granne har fest - igen! Nu tycker jag faktiskt att det börjar på att bli lite för många fester, eller är det bara jag som har blivit för gammal? Jag höll på att somna i soffan men väcktes av att musiken drog igång på hög volym. Okej lite pensionärs varning från min sida men klockan var strax efter 22 när festen drog igång, herregud, det är ju läggdags för min del då :) Om man ska försöka se det på ett positivt sätt så håller hon mig vaken lite längre denna fredagkväll. Men nu till det negativa - men åh så skönt det hade varit att få lägga sig och sova nu, såååå trött!

Det är väl bara att inse att detta är en av de negativa grejerna med att bo i lägenhet. Men det var så lugnt och skönt i huset förut innan hon, min nya granne, flyttade in. Ja jag vet, jag är gammal och tråkig :)

2 kommentarer:

  1. Hittade in här från Fröken Svensson. Jadu grannar! Vet precis hur det känns. När jag pluggade var närmsta grannens son som allra värst! Drog hem kompisar som festade och levde rullan när pappan inte var hemma. Det kunde vara allt från vardagar till helg. Inte kul när man hade tenta dagen efter. De höll på att driva mig till vansinne! Det var ett evigt skränande, musikspelande, smäll i dörrarna nätterna igenom. Nu har jag lite mer lugn och ro på landet och i ett litet radhus :) Såååå skönt! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Norpan: Vad kul att du tittat in :)
    Ja grannar kan verkligen vara jobbiga ibland, speciellt när det blir flera fester på ganska kort tid. Ett radhus på landet skulle inte alls vara helt fel o ha ibland :) Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera