torsdag 4 november 2010

Raketfart

Vad dagarna går fort, det är redan torsdag! Tycker nyss att det var fredag men nu har det redan gått en vecka och snart är lovet över och jag ska tillbaka till vardagen och skolan. Men jag hoppas i alla fall att det kommer vara lite lugnare nu med prov och sånt :)

Dagarna här i Öret har gått så himla fort. Tycker på sätt och vis att jag inte gjort nånting så förstår inte hur dagarna bara kan försvinna.
Synen blir bättre och bättre för varje dag. I mitt sovrum har jag en liten liten tv och i morse insåg jag att jag kunde läsa texten på den tv'n, vilket jag tidigare inte kunna gjort utan glasögon så det går helt klart åt rätt håll :)
Tyvärr går det inte åt rätt håll för syrran på sjukhuset. Vi hade hoppats på att hon snart skulle få komma hem, efter snart 5 veckor på sjukhus, men igår kväll fick hon ett bakslag och har nu återigen över 40 graders feber. Idag hade febern gått ner lite men det är fortfarande inte bra. Man kan ju undra när hon ska bli så pass bra att hon får åka hem. Så fort hon blir bättre och vi börjar hoppas kommer ett bakslag men nu efter över en månad i sjuksängen så måste hon ju snart bli bättre. Vi får hålla tummarna!

Idag var jag barnvakt åt min lilla söta Gudson. Tyvärr var har inte alls på han vanliga glada humör. Det var en trött liten kille och ingenting var bra idag. Han hade en massa konstiga idéer idag, så som att han skulle ha sin hakklapp på sig hela tiden och försökte man ta av den blev han jätte arg :) Efter lunch gick vi ut på en promenad för han var så trött så tänkte att han skulle sova i vagnen men han kämpade i mot i nästan en timme innan han äntligen somnade, lilla killen, inte lätt att vara liten ibland :)

1 kommentar:

  1. Hoppas hon blir bra snart. Vad skönt att kunna se så där bra. Vad kostade operationen? Funderar också på det. Kram

    SvaraRadera