tisdag 23 november 2010

Min kärlek

Idag ska jag alltså presentera min kärlek. Jag känner en sådan stor kärlek till mycket här i mitt liv så har lite svårt att välja vilken kärlek jag ska presentera men tror att det får bli kärleken till mig själv.
Kan man inte älska sig själv och mår man inte bra så funkar inget här i livet. Det spelar ingen roll hur bra jobb man har, hur bra boende man har, hur bra vänner och familj man har osv osv. Jag har tidigare alltid brytt mig så mycket om vad andra tycker och tänker om mig och mitt liv men vet numera att det viktigaste är vad jag vill. Det är mitt liv och jag som lever det så spelar egentligen ingen roll vad andra tycker och tänker. Självklart är det svårt att helt stänga ute
andras åsikter, speciellt när det är personer som står en nära, men vad jag ska jobba med, vart och hur jag ska bo, vilka vänner jag ska ha osv, är ändå mitt beslut.
Jag har nu lärt mig att välja för mig och ingen annan, lyssna på vad jag vill och följa de, oavsett vad andra tycker om det. Så jag antar att det är kärleken till mig som gjort att jag nu kan göra de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar