fredag 12 november 2010

Long time no see

Jag har varit riktigt dålig med bloggandet den här veckan men jag har varit såååå trött och inte haft någon ork, tyvärr men här kommer en liten sammanfattning av veckan.

Veckan har gått fort trots att jag har varit trött och seg.
I onsdags skulle vi ha drama men vår lärare var sjuk så istället började vi med den nya kursen testledareutbildning. Så i tre dagar nu så har vi övat på att genomföra submaximala cykeltest. Man cyklar på 50% av sin kapacitet och vi mäter puls och ansträngning för att sen ta reda på hur personen ligger till med sin syreupptagningsförmåga. När vi mäter puls har testpersonen pulsmätare på sig men vi som testledare tar pulsen manuellt och jämför sen med pulsmätaren hur nära vi kommer den riktiga pulsen. Jag måste säga att jag hade stor problem att komma riktigt nära den riktiga pulsen när jag räknade manuellt. När vi gör provet om 2 veckor då får vi bara var 2 slag i från på pulsen så jag måste verkligen öva öva öva. Ett par gånger kom jag bara ett slag ifrån och då kände jag direkt att det skulle bli bra och lika så när det inte alls var bra så kände jag de direkt så med en hel del övning så kanske jag kan bli tillräckligt bra på de så jag klara provet. Jag behöver öva på olika personer också för det är så olika från person till person hur väl pulsen känns.

Trots att jag varit trött i veckan så har jag i alla fall tränat en del. I onsdags och ikväll blev det spinning (även i måndags och tisdags faktiskt). Både i onsdags och ikväll var det grymt bra träningar och jag känner mig riktigt nöjd med dom två träningspassen då jag tog ut mig till max och kände mig helt slut efteråt. Mer trött och slut än vanligt :)
Det som är lite extra roligt är att jag fick sällskap på träningen idag. AK i klassen har skaffat SATS kort så nu kommer vi kunna träna en del ihop. Har tränat själv större delen av de senaste 18 månaderna så kommer bli jätte kul om jag kan få sällskap på några träningspass :) AK vill köra en hel del spinning och de vill ju jag med. Sen hoppas jag att AK få mig att börja komma igång ordentligt även med annan träning, som tex styrketräning men kanske även något annat :) Kommer blir kanon de här, min träningsmotivation har redan ökat :)

I kväll blir det liggläge i soffan med en stor påse naturgodis och tv. Jag är även idag trött så gissar på att jag kommer somna tidigt ikväll. Men det är bra om jag känner mig lite mer utvilad och pigg i morgon då jag ska på 40 års fest hos JL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar