tisdag 30 november 2010

Jag hatar SL vintertid!!

Igår kväll så blev min sovmorgon inställd då jag fick vara med i den andra gruppen då vi hade lite ont om folk till dagens första aktivitet i skolan så det var klockan 8 som gällde istället. Inga problem för min del så även om det hade varit skönt med en sovmorgon men det är klart man ställer upp :)

Men det var inte direkt den bästa inledningen på dagen. Jag gick hemma och strosade och hade de så lugnt och skönt i väntan på att åka mot skolan när jag fick ett sms från EP där det står att ALLA bussar till Lidingö är inställda! Jaha, hur fasen tar man sig då till skolan??!! Jag ringde ED i klassen och hon var vid Bergshamra så hon skulle vänta vid Ropsten så jag kunde få åka med henne dit. Jag skyndade mig iväg till t-banan och givetvis så var det tekniskt fel på t-bana till och från Ropsten så 23 minuter till nästa tåg. Efter att ha pratat med ED igen så vänta hon i alla fall i Ropsten på mig, trots att vi kan bli sena till skolan, jätte snällt av henne.
Dom där 23 minuterna gick långsamt men tillslut kom en överfull t-bana och det vara bara att göra sitt bästa för att komma på. Jag tryckte mig in bland alla andra och där stod vi som packade sillar men jag kom på och fram till Ropsten efter mycket om och men! Sen var det inga problem att ta sig till skolan i ED's bil :)
MEN j******la SJ, hur svårt kan det vara att ha bussar som går trots att det är kallt och snö ute??!!!! Och hur kan det bli så himla svårt att köra tunnelbanan bara för att det är vinter??!!! Och det var inte ens någon väderskillnad mot igår så vad är problemet??? Åh hatar SL!!!! Såna här dagar önskar jag att jag hade bil!
Det är ju inte första gången sen snön kom som det har varit problem och det kommer garanterat inte vara den sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar