onsdag 1 december 2010

Den här veckan

Den här veckan kan man säga att fokus ligger på träning och må bra :) Nu när vi har det lite lugnare i skolan hinner jag med och träna ordentligt och det känns jätte skönt. Jag har saknat mina träningar så himla mycket och det är så skönt att inte ha en massa plugg hängandes över mig när man kommer hem utan jag har ledig tid. Oj vad jag har saknat ledig tid så nu passar jag på att njuta. Självklart är det lite grejer som måste fixas på kvällarna ändå men jämfört med hur mycket det var förut så är det här rena lyxen :)

Idag var ännu en dag med mycket träning. Vi hade bara lektioner till lunch så efter vi fått lite mat i oss så åkte vi till Vasastan för att spela squash. Vi spelade i 2 timmar, blandade lite eget spel par vis med turneringsspel. Jag måste säga att squash var så himla mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara, och något så grymt jobbigt. Det som var bra med squash var att även om man inte är så bra så får man ändå spel. Bollen kommer ju hela tiden tillbaka :) Som sagt grymt kul och jag vill helt klart testa att spela igen :)
Efter 2 timmars spel gick jag med stela ben, i sällskap med AK till gymet. Vi kom dit väldigt tidigt, 1.5 timmar innan spinningpasset började så körde lite styrka för magen och rygg innan. Under tiden kände jag hur mina ben började värka (träningsvärk tror jag så den kom väldigt snabbt) så med tunga ben körde vi igång spinningen. Idag, precis som i måndags var det backintervaller, jobbigt, tungt, flåsigt, smärtande och än en gång grymt jobbigt!
Det roliga är att även ML från klassen kom och körde med oss, så roligt med träningssällskap. ML spelade inte squash då hon och några till i klassen hade fotbollsträning inför skol SM i helgen. Vi hoppas starkt på att dom klarar sig bra under SM, vi håller tummarna och hejar på! :)

Man kan sammanfatta att veckans mål är att träna bra och än så länge ligger jag bra till där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar