måndag 1 november 2010

I can see again

Första dagen på höstlovet, såååå skönt!!!
I fredags hade vi halvdag så vi slutade vid elva och då åkte jag till ögonkliniken för att göra laseroperation. Jag ser dåligt på långthåll och är dåligt på att använda mina glasögon samt att det inte går att använda dom när jag sportar så efter att funderat ett tag på att göra ögonoperation så hade jag bestämt mig och fått tid i fredags. Operationen kändes inte ens och gick hur snabbt som helst. Varje öga tog 35 sekunder, är ju ingen tid alls. Min far var i Stockholm och jobbade i fredags så jag åkte med honom hem till Öret direkt efteråt. Precis efter operationen såg jag lite suddigt men kunde ändå se men när bedövningen släppte efter ca 45 minuter så började ögonen svullna upp. Jag hade inte speciellt ont men var lite obehagligt under fredagkvällen. Under natten till lördagen kände jag hur ögonen blev mer och mer svullna, vilket inte var så oväntat för att vara mig då mina ögon svullnar upp bara av en liten förkylning. Man kan säga att dom är ganska så känsliga när det kommer till sånt. Så under lördagen var ögonen så svullna att jag inte fick upp dom så jag gick runt i blindo, fast jag hade inte alls ont, kände ingenting. Men jag var såååå trött så sov nästan hela lördagen, var vaken ett par timmar på kvällen när syrran med familj kom och hälsa på en stund. Sen fortsatte jag och sov hela natten till söndagen och rendan sent på söndagkvällen insåg jag att jag faktiskt såg lite på högerögat så det började gå åt rätt håll. Igår, söndag så kunde jag se, jag fick upp båda ögonen men synen var lite suddig. Jag åkte med pappa ut en sväng och fixade ett par ärenden men när vi kom hem var jag trött igen och sov middag i ett par timmar. Hur trött kan man bli undrar jag men men, lika bra och sova när man kan och får :)
Nu idag har jag helt klart sovit ikapp, nu känner jag mig pigg och jag kan se :) Är fortfarande lite svullen men syns inte så jätte mycket så skulle nog kunna visa mig bland folk nu :)
Jag tror inte att det enbart var operationen som gjorde mig så trött, eftersom jag inte behövt åta några smärtlindrande mediciner, utan var nog en kombination av operationen och skolan som varit så hektisk och jobbig men så skönt att få sova så mycket senaste dagarna :)
Idag ska jag åka och hälsa på storasyster som ligger på sjukhus. Hon har legat inne i över 4 veckor nu och jag har inte kunnat hälsa på tidigare men idag ska jag dit och se hur det är med henne. Vi hoppas att hon snart är så bra att hon kan få komma hem, håll tummarna!

I fredags fick vi tillbaka de sista anatomiprovet och jag fick 92 poäng av 98 så jag är godkänd även på de. Jag har klarat ALLA prov vi haft så jag är så himla glad och nöjd! Har helt klart gjort mig förtjänt av en rejält stor godispåse för att fira!!! :)

Nu när jag kom hem till Öret så fick jag en kelgris, min Snuttis! Han brukar inte vara så kelen av sig men den här gången så har han verkligen varit de, min sötis! Men jag gosar så gärna med honom (de kunde jag göra även när jag inte såg nånting). Idag är min lilla sötis hos veterinären och ska bli opererad så vi ska hämta honom klockan fyra idag. Det kommer säkert gå jätte bra för honom men det var lite svårt att motstå att ge min sötis frukost i morse. Han satt så fint och ville smaka av min smörgås men fick ju inte ge honom nånting. Men han ska få desto mer godsaker när han kommer hem i eftermiddag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar