torsdag 28 oktober 2010

En halv dag kvar

Sen är det HÖSTLOV!!!!! Så efterlängtat lov kan jag säga. Hela klassen är helt slutkörda nu så tror inte vi hade klarat en minut till, inte jag i alla fall!

I morgon är det halvdag, slutar vid lunch så de är inte många timmar kvar MEN vi ska fortsätta med testerna i morgon så de är ingen vilodag direkt. Jag har så ont i hela kroppen, att gå i trappor är inte kul kan jag säga, eller gå överhuvudtaget för den delen, det gör sååå ont. Det är ju tur att jag gillar träningsvärk men måste erkänna att de här är nog bland de värsta jag varit med om. Och det kommer inte vara bättre i morgon..... Dom har sparat dom "bästa" testerna till sista dagen, spänstighetstesterna. Whohoo, känner mig jätte spänstig nu, inte alls som en elefant, herregud hur ska det gå?? Alla känner sig ju så här så jag är i alla fall inte ensam om det :) Det gör grymt ont när jag böjer mig så rörelser som att klä på sig, gå på toaletten och sånt är något som jag helst drar mig från att göra. Men någon gång under dagen måste jag ju göra de, tyvärr :)

Med tanke på hur jag känner mig idag så var inte dagens tester speciellt roliga. Vi gjorde bland annat ett test där man ska springa en viss sträcka, plocka upp en tennisboll från golvet och springa tillbaka till start och lägga ner bollen i en hink. Det var 6 bollar som skulle hämtas (en typ av idioten kan man säga) och själva löpningen var inte de som var jobbigaste utan det var att böja sig ner och plocka upp och lägga ner bollen. Kände mig som en elefant som sprang runt :)
Ett annat test var nästan värre. Vi skulle hoppa över en häck sen krypa under häcken och sen vidare till nästa häck och göra likadant osv, herregud vad det kändes i kroppen. Men nu är det bara en dag kvar sen är det vila för min del, eller för min kropp som behöver återhämta sig :)

I morgon eftermiddag åker jag till Öret. Pappa är i Stockholm på jobb i morgon så jag åker med honom hem, skönt att slippa tåget. Och sen får ju pappa sällskap så de är ju verkligen en win-win situation :)

Här är en bild på ena testet vi gjorde, hoppa över häck och kryp under

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar