tisdag 30 mars 2010

Det går åt rätt håll


Igår när jag kom hem från jobbet så var det bara en sak som stod på schemat, bli frisk! Så kvällen blev jätte lugn, jag låg i soffan och tittade på tv och käkade förkylningstabletter. Gick sen och la mig tidigt. Tror att det hjälpte för idag är det bättre. Jag har inte alls lika ont i halsen eller kroppen idag MEN jag har fått en himla hosta. Lite jobbigt att sitta här på jobbet och hosta, för känns som om jag hostar konstant. Men med ännu en lugn kväll framför mig så är jag förhoppningsvis helt frisk imorgon. Det blir alltså ingen träning för mig idag heller. Tråkigt men inte så mycket att göra. Jag måste bli frisk! Jag får helt enkelt komma igång med träningen ordentligen igen efter påsk.
Det hade ju varit skönt om man faktiskt hade kunnat vara hemma från jobbet nu när man är sjuk men det passar sig verkligen inte den här veckan. Det är kort vecka och jag har en hel del att göra, plus att imorgon är jag på kurs hela dagen vilket innebär att denna korta vecka är jätte kort. Men jag ser fram emot kursen imorgon, ska bli riktigt kul. Innan jag berättar mer om den så ska jag bara säga, ja jag vet att jag är en nörd! :)
Jag ska gå en VBA kurs i Excel (Visual Basic for Applications), alltså lära mig att med hjälp av programspråket VBA skapa makron som då kan användas för att kvalitetssäkra och automatisera rutiner. Kul va?! :)

2 kommentarer:

  1. Hej
    oj vad tråkigt att du blivit sjuk! Jag håller tummarna att du frisknar till- men, å andra sidan se det som ngt positivt! Du rensar nu kroppen så att du håller dig fräsch länge!! :D
    Dethär är min nya blogg btw- Tränar min Engelska.. Stoffe goes international! *S*

    SvaraRadera
  2. Vila så mkt du kan nu då du blir ledig i påsk så vi kanske kan ses snart. Det var ju 1 år sen(?) haha.
    KRAM

    SvaraRadera