onsdag 3 mars 2010

Nokia X6


I och med mitt nya jobb så ska jag få en mobil. Till skillnad från mina tidigare jobb där jag bara fått en mobil så får jag på de här jobbet välja en själv. Det ledde ju givetvis till lite beslutsångest. Men efter en hel dels funderande, tittandes på olika hemsidor och en del velande fram och tillbaka så bestämde jag mig igår för vilken jag vill ha. Valet föll på en Nokia X6. Jag är ju en Nokia människa och den här nokian sägs vara snäppet bättre än en iphone. Så igår la jag in en beställning till tjejen som är ansvarig för mobilerna och överraskande nog fick jag imorse ett mail om att min mobil nu fanns att hämta. Snacka om snabb leverans, mindre än en dag. Men de är jag glad för, klart man vill ha sin nya mobil. Nu har min nya fina mobil legat på laddning under förmiddagen och nu efter lunch har jag startat upp den. Skickade ett sms till syrran för att testa den. Det är lite annorlunda med en touch telefon men jag tror man snabbt vänjer sig :)
Jag lyckades i alla fall få iväg ett sms med någorlunda korrekt stavning, kanske tog lite längre att skriva sms:et än normalt :)
Ikväll får jag "leka" lite med mobilen så jag förstår mig på alla, eller snarare några funktioner.

1 kommentar:

  1. Hahaha! JO inte är det lätt inte. SNygg var den =) Bra val!

    Kram

    SvaraRadera