onsdag 17 mars 2010

Inplastad lägenhet

Igår när jag kom hem efter träningen så mottogs jag av en kall lägenhet. Dom har nämligen börjat med min uteplats och igår så tog dom bort elemtet i vardagsrummet. Det kändes kan jag säga. Idag ska dom montera dörren och snälla som hantverkarna är så hade dom igår lämnat en rulle med plast och lite tejp så jag kan plasta in allt jag tycker är nödvändigt vilket var deras ord. Jaha, så imorse var det bara att plasta in så mycket som möjligt för sånt där byggdamm sätter sig verkligen överallt. Så när jag gick imorse så såg hela lägenheten ut att vara inplastad, soffan, sängen o lite annat hade jag plastat in och sen har hantverkarna lagt ut papp på golvet så det var är numer en byggarbetsplats istället för lägenhet. Det ska bli spännande och se hur det ser ut ikväll när jag kommer hem. Finns ju risk för att det kommer vara väl nedkylt i lägenheten då dom inte satt in något nytt element än och dom har sågat en öppning i väggen.

Tur att det inte är lika kallt nu som för ett par veckor sen, då hade jag fryst ihjäl. Men kylan är inte de jag tycker är värst utan det är faktiskt allt byggdamm som kommer in överallt och fastnar. Man kan ju hitta byggdamm i flera månader senare trots att man städat ordentligt flera flera gånger. Men det gäller att ha siktet inriktat på målet, gud så fint det kommer bli när det är klart. Och snart är våren här och då blir det vin på uteplatsen, åh vad jag längtar! :)

Jag får väl köra en liten invigningsfest för min fina uteplats sen :)

Ungefär så här hoppas jag att det kommer se ut när allt är klart, fast mitt trädäck kommer inte vara direkt på marken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar