måndag 22 mars 2010

Blir inte alltid som man tänkt

Igår kväll var min tanke att bara ligga i soffan och ta det lugnt. Det var alltså horisontellt läge som var tanken och det började bra i alla fall, jag tittade på film. Såg "Allt för min syster" med Cameron Diaz och Sofia Vassilieva. Den handlar om en 11 årig tjej Anna, som föddes för att vara donator till sin leukemidrabbade äldre syster. Anna är alltså ett provrörsbarn där dom sett till att hon är en genetisk match till sin syster och får direkt när hon föds börja donare allt ifrån blod, benmärg till njure. Men kräver till slut rätten att bestämma över sin egen kropp.
En bra film, drama, med enligt mig ett intressant ämne. Det har varit en del diskussioner om just detta, i alla fall i USA så jag tycker att det var en bra film.

Men efter filmen så fick jag ett ryck, vet inte om det var en socker-kick från all choklad jag åt :) men då började jag fixa lite hemma. Jag sorterade lite papper och satte in i pärmar, betalade räkningar, gick igenom pensionspapper och slutligen strök jobb-skjortor. Vet inte riktigt vad som tog åt mig men det var ganska skönt att få de gjort, i alla fall pensionspapprena för dom har jag tänkt gå igenom ett tag nu då jag var tvungen att skicka in några papper om just de i och med mitt nya jobb. Allt de där med pension känns som en djungel som jag egentligen inte orkar ta itu med men borde verkligen gå igenom de ordentligt en dag :) Nu tycker jag att mina pensionspengar är utspridda på alla möjliga olika ställen i och med dom olika jobben jag haft. Dom olika arbetsgivarna har haft olika pensionförvaltare så nu har jag ingen koll alls på vad som finns och inte finns. Men det är ju så tråkigt, kan ingen göra de här åt mig. MiaLotta du har ju bra koll på sånt här, kan inte du ta hand om de här :) Eller någon annan frivillig?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar