fredag 12 mars 2010

I sista sekunden

Igår var det en precis lagom stressig dag, dvs den var inte stressig alls utan jag hade lagom med saker att göra. Men strax efter halv fyra kommer en kollega och fråga om inte jag kan fixa två filer åt honom med lite olika kriterier. Jo då säger jag, de är inga problem. Kollegan igen - Kruxet är att det måste levereras idag.
Hmm snacka om att kunden är ute i sista sekunden. Kunde man inte hört av sig under förmiddagen och gett mig lite längre tid än en timme. Men men, jag fick filerna strax innan fyra och det var bara att sätta igång. Det var första gången jag gjorde just denna typ av analys så jag var lite osäker på hur jag skulle gå till väga men en snäll kollega berättade lite fort och sen var det inga problem. Det var faktiskt ingen svår analys som skulle göras, bara lite enklare programmering så det var inga problem alls och jag var klar redan innan klockan var fem :)
Kunden blev jätte nöjd och var tacksam för den snabba leveransen, och det är ju huvudsaken, en nöjd kund.

Så jag kom iväg från kontoret i tid och när jag kom hem gick jag först och hämtade min kemtvätt som jag ska ha hämtat hela veckan men inte hunnit (dom stänger innan jag kommer hem från träningen). Sen tog jag en promenad runt Djurgården. Det var ganska skönt ute, inte alls kallt men var lite mörkt. Är inte speciellt upplyst där ute, men skönt var de. Sen kunde jag med gott samvete slappa i soffan resten av kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar