lördag 13 mars 2010

Går inte alltid som planerat

Nej det är inte alltid saker och ting går som man tänkt men det kan ju bli bra ändå. Igår var min plan att hinna med träning innan jag skulle möte upp MiaLotta och kollegor men en kvart innan jag ska gå från kontoret så kommer min kollega med en brådskande uppgift som bara MÅSTE bli klar NU. Jaha, bara att avboka träningen och sätta igång och jobba. Under tiden så ringer en kund som har problem med en excel fil och jag får hjälpa henne vilket tog ganska lång tid. Så det slutar med att jag kommer iväg en och en halv timme senare än jag tänkt. Men men, inte så mycket att göra åt så åker direkt och möter upp MiaLotta och co på Vassa Eggen. Är där ett tag men sen börjar våra magar att kurra och vi går till Tures för att inta en god middag. Efteråt går vi till Story Hotell för ytterligare ett glas vin. Vid halv ett känner både jag och MiaLotta att det får räcka för ikväll och promenerar hem. Det var en jätte trevlig kväll men oj så trött jag var när jag kom hem så det tog inte lång stund innan jag sov gott i sängen :)

Idag var min plan att träna som vanligt på förmiddagen och sen städa, stryka och fixa lite i lägenheten. Träningen gick som planerat, skönt med ett tufft träningspass att kick-starta helgen. Men det var ju så fint väder idag att jag kände inte alls för att vara inne o fixa så efter lunch tog jag en promenad och avslutade den med en fika med JW. Efter en lång och trevlig fika promenerade jag hem, handlade en massa mat på vägen hem och sen blev det ett litet ryck. Jag strök i alla fall alla skjortor som jag skulle ha gjort hela veckan men sen blev de middag och soffan :) Jag bestämde mig för att se en film innan melodifestivalen satte igång så tittade på "Veronika bestämmer sig för att dö". Jag läste boken för inte allt för länge sen och som vanligt var boken mycket bättre än filmen. Dom gör ju alltid om filmen så mycket från boken så tyckte inte alls filmen var speciellt bra. Boken var väldigt djup och fick mig att reflektera en hel del över livet och de tycker jag att dom helt missade i filmen. Nej, ingen film jag rekommenderar men boken var bra så läs den istället.

Nu är melodifestivalen i full gång och jag ligger utslagen i soffan och lyssnar. Jag blev grymt trött nu, känner att de inte blev tillräckligt med sömn igår så ikväll ska jag nog lägga mig inte allt för sent, och självklart är det sovmorgon som gäller imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar