onsdag 10 mars 2010

Ordningen återställd

Nu känns det som om ordningen är återställd. Får man säga så efter bara två dagar mån tro. Igår blev det i alla fall träning som planerat. Först på lunchen då jag körde ett corepass. Har faktiskt saknat mina corepass som jag körde på luncherna innan jag började jobba så det var skönt att vara igång igen med dom. Men jag tyckte instruktören var så där. Inte alls så bra som min favoritinstruktör. Men men, de är väl bara att gå på passen ändå.
Sen på kvällen var det ännu ett träningspass men denna gång tuffare. Tisdag innebär som alltid ett stenhårt pass med, ja just de, favoritinstruktören. Igår var det ett pass i min smak. De var uppdelat i två delar, ja eller tre delar kan man säga. Först var det ett berg på 7 minuter där vi varje 30 sekund skulle dra (alltså spurta). Man fick dra hur länge man ville och sen vila hur länge man ville men det var alltid minst en som skulle dra. Jag körde första halvan dra 30, vila 30 och på slutet dra 1 minut och vila 30 sek. Efter de fick vi 4 minuters vila och sen var det ett berg på 13 minuter med samma sak, 30 sekunders intervaller. Jag körde samma sak där, första halvan 30/30 och andra halvan 60/30. Man skulle ju kunna tro att passet var slut där men då känner man inte instruktören :) Så självklart hade vi en sista utmaning som var 3 minuter max. Sen var det dags för nedvarvning. Helt slut som vanligt efter passet och idag har jag faktiskt lite träningsvärk, nice :) Jag ser redan fram emot att få köra samma pass igen på fredag.
Men först, dvs idag, ska jag få göra om passet från i måndags. Ikväll är det gör om och gör bättre som gäller :)
Nu när jag skriver om de så längtar jag redan till träningen. Men det är inte många timmar kvar innan det är dags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar