söndag 28 mars 2010

Varför går alltid helgen så fort?

Ja då var det söndagkväll igen. Varför går alltid helgen så himla fort? Det var ju nyss fredag.
Ja i fredags var det först chokladprovning med jobbet. Jag älskar ju choklad så de var kul att få testa olika choklader, speciellt såna man aldrig testat förut.
Efter de mötte jag upp MiaLotta. Vi gick till Anglais för middag och ett par glas vin. Kändes som om det var jätte länge sen vi sågs så vi hade en del att uppdatera om. Jag var ganska trött efter dom två tidigare kvällarna så det blev en lugn och tidig kväll, precis lagom :)
Lördagen spenderade jag med P. Under eftermiddagen åkte vi runt och tittade på ett par projekt som P håller på med och kvällen blev lugn, middag och film. En jätte bra och mysig dag.
Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag har jätte ont i halsen så det känns som en förkylning är på gång så jag har försökt fighta bort den. Jag kände redan i fredags att jag började få ont i halsen men jag trodde de var för att de blev två nätter på rad med lite sömn och bara ett trötthets tecken men när jag vaknade på lördagen så kände jag att så inte var fallet. För ovanlighetens skull lyssnade jag på kroppen och skippade därför träningen både igår och idag. Är det inte bättre imorgon så kommer jag få skippa träningen även då. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu, ska på kurs på onsdag som jag inte vill missa. Sen vill man ju inte bli sjuk lagom till ledigheten :)
Tänk att det redan är påsk. Men det ska bli skönt med ett par dagars ledighet. På torsdag är det ju halvdag så sticker direkt från jobbet till Öret. Ska bli kul att få träffa pojkarna igen och alla söta hundar såklart :)
I påsk ska vi även fira min mors 60 års dag. Hon fyller egentligen år om 2 veckor men eftersom hela familjen är samlade i påsk så har vi bestämt att fira henne då. Hon fyller år på en vardag så jag kommer inte kunna vara där just den dagen så passar ju bra att ta firandet nu istället.
För ovanlighetens skull är faktiskt presenten redan avklarad. Jag tycker alltid det är svårt att komma på vad man ska ge men tycker vi kom på en bra grej :) Som vanligt så gick vi, alla syskonen ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar