torsdag 4 mars 2010

Vardagssysslor

Ikväll har jag äntligen tagit tag i tvätthögen, it was long over due. Men nu när jag väl fick en tvättid så gjorde jag det riktigt ordentligt, mer än vad jag tänkt. Jag har till och med tvätta alla tröjor och koftor som det är handtvätt på. Det gör jag inte allt för ofta men ikväll så blev det så, vilket var väl behövligt. Men det innebär att jag inte är klar med tvätten än :( Ska springa ner i tvättstugan för sista gången om en liten stund. Nu när jag ändå var så duktig och gör det ordentligt så gick jag även iväg med min kemtvätt. Man kan ju säga att hela garderoben har blivit tvättad nu :) Jätte skönt att de är gjort men gud så tråkigt de är med dom här vardagssysslorna. Förut har jag ju kunna göra de här på dagtid och inte behövt offra en hel kväll men nu är man ju inte dagdrivare längre så nu får man slåss med alla andra om dom där kvällstiderna :)
Hmm, vore ju super skönt att slippa allt de här. Fast tror de känns extra jobbigt med tvätten idag bara för att jag tog all handtvätt också, normalt brukar jag inte ha så här mycket tvätt. Jag får väl helt enkelt tvätta oftare eller låta någon annan ta hand om min tvätt :) Det senare alternativet lockar ju mest :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar