tisdag 2 mars 2010

Lite mer om mitt jobb

Jo nu blir de lite mer om mitt jobb, hoppas ni orkar med de :)
Min titel är Analytiker och jag tillhör analysavdelningen, även kallad solutions. Det här är egentligen första jobbet där jag jobbar direkt med de jag är utbildad inom. Jag har ju en magister examen i matematisk statistik och en kandidat examen i nationalekonomi och de här jobbet är exakt inom det. Företaget letade faktiskt efter en person med exakt den utbildningen som jag har. Vet inte om jag sagt det, men jag sökte aldrig de här jobbet utan det var dom som ringde mig. Alltid extra kul att bli uppringd om jobb :)
Av dom som fick komma på intervju så var jag ensam tjej så jag fick fightas mot killar, som vanligt, för att få de här jobbet. Men det spelade ingen roll för de var jag som gick vinnande ur striden :)

Nu är det dags för mitt första gruppmöte. Är ett långt möte, två timmar så får se vad vi ska gå igenom då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar