tisdag 25 januari 2011

Välkommen träningsvärken

Man kan säga att dagen har gått i träningens tecken. Imorse var vi några i klassen som var och simmade innan lektionerna satte igång. Jag och Ulle körde lite simskola med några i klassen och hann även med att simma lite själva. Våra "elever" var så duktiga så vi ska nog allt kunna få dom att crawla riktigt bra innan sommaren :)

Idag har vi även fortsatt träningsvägledning och idag körde vi axlar. Vi fick många bra övningar och när vi körde dom insåg jag hur svag jag är och att jag verkligen behöver styrketräna. Jag visste väl egentligen de redan innan men nu blir de ju verkligen svart på vitt hur otränad jag är.

Efter skolan blev det min egna träning på gymet och idag körde jag ett pass jag inte kört på drygt 4 år - bodycombat. Fy satan vad jobbigt det var men så himla roligt. Det var lika jobbigt som jag mindes de men även jobbigare. Även här fick jag ett kvitto på hur otränad jag är och det var både
styrkebiten och konditionen som jag var klen på men värst är nog styrkan. Nej nu får de bli skärpning på både styrka och kondition!
Nu när jag körde de här passet så vill jag ju vara i lika bra form som jag var för 4 år sen när jag körde combat 3 gånger i veckan men så var ju inte fallet och det gör mig frustrerad, haha :) Så nu har jag bestämt att jag ska komplettera mina spinningpass med minst ett combat pass i veckan. Sen ska jag även lägga in lite mer styrka, vilket jag måste säga har gått ganska bra hittills men gäller nu att hålla i de.

I morgon kommer nog träningsvärken vara här för jag känner redan nu att den är på gång. Sen körde jag ganska hård styrka igår som jag faktiskt känner av idag och har ju spätt på med lite mer styrka idag så frågan är ju hur kommer kroppen vara i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar