torsdag 20 januari 2011

Simning

Idag hade vi sovmorgon och började klockan nio (lyxigt då vi inte är bortskämda med de) MEN jag och Ulle var så duktiga att vi var i skolan redan klockan halv åtta för att köra ett simpass. Jag har inte simmat på hur länge som helst så det var skönt att få komma i poolen igen :)
Det är ju roligare att simma tillsammans med någon och jag tyckte att vi gjorde de bra. Det gick ju inte så snabbt men vi körde några serier och körde faktiskt ganska mycket fjäril. Vi kände oss riktigt duktiga efter en timmes träning :)

Idag har vi haft träningsvägledning och vi pratade en del om aerob och anaerob träning, återhämtning och mjölksyra. Det är jätte intressant och kul att vi nu får "användning" för ämnen som vi läste under höstterminen (tex anatomi och fysiologi).

Nu är jag jätte trött, kom i säng alldeles för sent i går med tanke på när jag var tvungen att gå upp i morse men ikväll då blir de tidigare i säng kan jag lova. Känns som om jag skulle kunna somna nu men får nog allt hålla mig vaken ett tag till :)

1 kommentar:

  1. Oj, så duktigt! Men så är du ju något av en träningsnarkoman också... :) //ML

    SvaraRadera