onsdag 26 januari 2011

Efterkontroll

Under eftermiddagen var det dags för min första synundersökning efter operationen. Man ska göra kontroll efter 3, 6 och 12 månader och helt otroligt så är de faktiskt 3 månader sen operationen ägde rum (förstår inte vart tiden tagit vägen).
Undersökningen gick jätte bra. När sköterskan gjort första undersökningen sa hon: Du måste ju se jätte bra?!
Japp de gör jag!!
Sen fortsatte vi med den andra undersökningen och även den gick bra. Sen slutligen så kollade hon hur ögonen ser ut och hur läkningen har gått och ingenting kunde ses, ja alltså det är bra. Ögonen har läkt så bra att inga spår av operationen är kvar.
Jag, eller mina ögon, fick mer än väl godkänt och det var faktiskt så bra att jag inte ens behöver göra 6 och 12 månaders kontrollerna. Whohoo!!

Jag hoppades och trodde att det skulle vara bra för jag har inte känt nånting efteråt, inte haft några problem alls men man vet ju aldrig hur själva läkningen ser ut på ögonen. Men det känns super bra! Jag är så himla nöjd att jag gjorde operationen och ångrar inte en sekund. Jag kan verkligen rekommendera alla att göra de.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag var också där och möttes av ett släckt och igenombommat gym - så snopet! Men jag åt sushi till lunch, så jag fick min tröst i förskott :)

    SvaraRadera