måndag 3 januari 2011

Endorphines - what a drug

Egentligen är det helt otroligt vad träning kan göra med en. Igår när jag gick till träningen så var jag lite smått irriterad. Jag frös för det var så himla kallt ute, inga gator är plogade så de går knappt att gå osv osv vilket gjorde att mitt humör inte alls var på topp. Men efter träningen så var mitt humör på topp. På vägen hem från träningen brydde jag mig inte alls om att det knappt går att gå ute i all snö. Brydde mig inte om att det var kallt ute och att det blåste så mycket.
Likaså var det idag. På vägen till träningen sjönk mitt humör lite då sl (som vanligt!) inte funkade som det skulle vilket gjorde att jag blev sen till träningen men efter träningen så var jag på mycket bättre humör :) Som sagt, helt otroligt vad lite träning kan göra med kroppen.

Idag var det korta intervaller som stod på schemat. Det är så grymt jobbigt men ack så skönt efteråt. Vi körde 5 x (70/20) + 5 x (30/30) + 5 x (70/20) som avslutades med 6 minuter flack spurt - puhh säger jag bara!!! Jag drog på mig mjölksyra i benen och det var grymt tungt att slutföra passet men som sagt, desto skönare när passet var över och värt varenda liten svettdroppe (som det blev många av idag kan jag säga).

Det är så härligt att träna igen och jag längtar redan till nästa pass. Jag hoppas att min träningsmotivation håller i sig hela 2011 :)
Om motivationen börjar tryta så hoppas jag att AK kan hjälpa till att dra ner mig på träningen sen när hon är tillbaka i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar