söndag 2 januari 2011

Boktips

Det var länge sen jag hade några boktips, vilket kan bero på att jag inte hunnit läsa så mycket annat än kurslitteratur under hösten. Men nu har jag varit ledig ett tag och därmed hunnit med några böcker. Här kommer tre av dom:

Utan ett ord av Linwood Barclay
En mycket bra bok som började direkt och spännande. Det är hans debut roman och jag tycker den var riktigt bra så jag kommer helt klart att läsa fler böcker av honom. Han kan nog komma in på min lista över favoritförfattare.
Betyg: ****



Långt ifrån död av Peter James
Jag gillar verkligen Peter James, han är en av mina favoritförfattare så hade höga förväntningar på den här boken. Den började lite rörigt. Det var så himla många olika människor så det var svårt att hänga med på vem som var vem men när man väl kom in i boken var den riktigt bra. Han höll måttet även denna gång.
Betyg: ****



Postcard Killers av James Patterson och Liza Marklund
James Patterson är även han en av mina favoritförfattare men man vet ju aldrig hur det blir när han skriver tillsammans med en annan författare. Jag hade förhoppningar om att den skulle vara bra och det var den. Det här är en bok som nästan bara är handling, inte så mycket utfyllnad och det gör mig inget alls. Den var otroligt lättläst och jag läste ut den på en dag.
Betyg: ****



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar