tisdag 19 oktober 2010

Massageklinik

Nu är dom allra flesta i klassen godkända på det teoretiska och det praktiska provet i massage vilket gör att vi nu kan öppna vår massageklinik.
Jag fick idag beskedet att jag klarade mig på båda proven, jippi :) Ännu ett (eller snarare två) prov avklarade och godkända, skönt :)

Så vecka 45 öppnar vår klinik på Bosön där man på måndag- och tisdagkvällar kan få massage till ett mycket bra pris, 250 kr för en helkropps massage. Jag har redan bokat upp mig för att ge 3 massager där så behöver ytterligare minst 2 stycken. Jag kanske kan få några av mina vänner att ställa upp, tänkte även be syrran. Det känns jätte jobbigt att be sina vänner att offra sig och ställa upp på att bli masserade ;) Jag måste bara lösa problemet med massagebänk. Det är grymt jobbigt för kroppen att ge en ordentlig massage utan en bra bänk, så sängen är inte alls optimalt. Efter all massage vi nu gett så har man insett hur viktigt det är med en bra ergonomisk arbetsställning om man inte ska slita ut kroppen. Får helt enkelt lösa arbetsplatsproblemet om jag ska ge massager som inte är på kliniken (vilket kan vara lättare om man ska massera vänner då de kanske har svårt att ta sig till Bosön).

2 kommentarer: