lördag 9 oktober 2010

Hur överlever man utan internet???

I mitten på veckan så började mitt internet sega lite och igår kväll så la det helt av och efter några försök att få igång det igen så la jag av och tänka att imorgon är det säkert fixat. Men idag när jag kollade så fungerade det fortfarande inte. Jag testade de som man ska göra, starta om modemet, starta om datorn osv osv, och sen ringde jag supporten. Dom kom fram till att det är något som är fel som dom inte kan fixa utan en tekniker så dom ska skicka hit en. Nästa lediga tid dom har är om en och en halv vecka, den 20 oktober. Jaha, hur överlever man utan internet tills dess??? Det verkar vara något i huset som är fel för jag kan inte ens "ful surfa" på granne. Nu i kväll har jag i alla fall (eller comhem...) fått igång modemet så jag kan köra med kabel men det trådlösa fungerar fortfarande inte. Det verkar som om signalen är för svag.... Men jag är tacksam att jag överhuvudtaget kommer ut på nätet så om jag får använda mig av kabel ett tag så får väl det gå men gud så bortskämd man har blivit. Hur klarade man sig förut innan man hade internet?
Det är ju likadant med mobiltelefon, hur klarade man sig utan den förut? Nu är jag/man helt beroende av både luren och datorn och känner sig lite lost när något av det inte fungerar.

1 kommentar:

  1. Ja du., jag fattar inte heller hur man gjorde. Mobilen kan vara skönt att stänga av 1-2 dagar om man måste men inte längre haha. Kram!

    SvaraRadera