onsdag 27 oktober 2010

150 år gammal??

Oj vad det känns i kroppen nu, stel, ont, öm, you name it. Träningsvärken kommer att vara värre i morgon så då kommer jag garanterat känna mig som om jag vore 150 år gammal. Redan nu känns det i kroppen.
Redan på morgonen var jag trött och seg i benen från spinningen igår och första testet idag var 30 meter max. Mina ben var inte så pigga på de men men, bara att köra på. Vi körde 3 lopp på 30 meter max sen fick vi köra 30 meter flygande, dvs man springer ca 50 meter och mäter 30 meter på tid när man fått upp farten. Det ska alltså gå snabbare än 30 meter max eftersom man accelererat upp farten ordentligt. Det är ju inte så att det är en jätte lång sträcka och man blir trött av de men det kändes ändå i benen efter alla lopp. Men det innebär ju inte att man får vila utan direkt börjar nästa test som var armdrag, dvs man ligger på mage på en bänk och drar sen skivstången rakt upp mot bröstet. Jag blir så irriterad på mig själv att jag inte klarade 40 kg, jag var 2 mm ifrån att få upp den helt. Eller jag fick upp den helt men man måste hålla den stilla högst upp i någon sekund och de orkade jag inte tillräckligt länge för att bli godkänd. MEN nu ska tränas för de ska jag bara klara! Efter de blev de en paus från testerna och vi började med att köra ett träningspass med medicinboll och direkt efteråt ett pass med bozuboll. Grymt jobbigt båda grejerna så bara dom passen kommer kännas i kroppen.
Efter lunch fortsatte vi med testerna och då fick vi göra t-löpning. Det är en koordinationstest med löpning. Det var nog det lättaste testet hittills, skönt :)
Efter de var det knäböj och där återigen ska jag klara mycket mer i vikt än vad jag gjorde så det blir helt klart bakläxa :)
Efter alla dessa tester tyckte lärarna att vi såg väldigt trötta och seg ut så vi behövde inte göra fler tester idag utan fick sitta med våra grupparbeten sista timmen.
Kan erkänna att jag var grymt trött och seg och allt man kan tänka sig efter denna dag (och efter 3 dagar med tester) MEN tro inte att vi är lata och lägger oss på soffan utan jag, AK och MZ från klassen åkte till SATS och körde ett spinningpass. Herregud vad jobbigt det var och nu är jag verkligen helt slut!!! Min kropp skriker efter vila men nähä då, så kommer det inte bli. Vi har tester i två dagar till så i morgon måste kroppen vara fit for fight igen :)
Men nu är det liggläge i soffan som gäller, jag kommer inte lyfta ett finger resten av kvällen (förutom att jag tvättar just nu men när de är klart så).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar