lördag 4 september 2010

GOTLAND

Våra dagar på Gotland gick verkligen super fort, det var full fart hela tiden.
Vi tog båten från Nynäshamn klockan 9 i måndags och när vi kom fram vid lunch tid så började vi med att hämta ut våra cyklar och cyklade till våra stugor på campingen. Där var det snabba ryck innan vi var tvungna att cykla vidare till Friskis och Svettis där vi skulle göra ett studiebesök. Efteråt cyklade vi till ett kalkbrott för att bada men på vägen dit kom ovädret. Det var inte bara en liten regnskur som kom utan hagel men dyblöta tog vi oss fram. Några i klassen badade faktiskt men jag tyckte det var för kallt :)
På tisdagen efter frukost cyklade vi till en äventyrsbana/höghöjdsbana. Där skulle vi ta oss runt en bana med 8 olika stationer uppe i träden. Tror det var en höjd på 8-10 meter. Jag är inte höjdrädd men det var bra läskigt. Men jag är inte van att gå på lina mellan träd, eller svinga mig som tarzan så det var lite läskigt som sagt, men grymt kul. Det var även grymt jobbigt, alla hade syra i hela kroppen när vi väl tog oss i mål.
När vi var klara där så cyklade några av oss vidare till högklint och tittade på den fina utsikten. Sen blev det en sväng inne i Visby, jag och E behövde godis så fick bli ett besök inne på coop.
På kvällen blev det lekar efter middagen och avslutningsvis en frågesport (mitt lag vann) :)
Onsdagen börjades med en powerwalk runt hälsansstig och sen cyklade vi och lämnade våra cyklar. Sen lunch inne i Visby och avslutningsvis en guidad tur runt Visby. Sen båten hem, trötta, glada och med träningsvärk :)

Jag måste säga att Gotlandsresan var över min förväntat, vi hade verkligen jätte kul :)

Solnedgång/utsikten från vår stuga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar