torsdag 9 september 2010

My social life is on hold

Min sociala kalender har tagit en paus till juni 2011, haha :) Ja det känns nästan så i alla fall. Vi har så himla mycket att göra i skolan med högt tempo och sen har vi i alla fall hittills ALLTID något att läsa och inlämningsuppgifter till nästa dag. Kvällarna känns ganska korta då vi går heldagar i skolan, från 8 till 16 och sen när man kommer hem har man en hel del att plugga. Jag försöker även hinna med lite träning så då går ytterligare lite tid bort från kvällen och sen tar det ju även tid att fixa kvällsmat, om man inte är lat och köper med sig färdigmat hem. Som jag gjorde ikväll, blev pizza, jätte gott :)
Helgen kommer gå åt till att plugga. Det vi gjorde i början på veckan, läste om celler och hjärtat, känner jag att jag måste läsa in lite mer, fattade inte riktigt allt. Fysiologi kursen och kursen för att bli HLR instruktörer som vi läser den här veckan är över redan efter nästa vecka. Så två kurser på 2 veckor, ja det är lika med högt tempo och en del att läsa hemma själv. Men som sagt, utbildningen är bara ett år så det är bara att lägga fokus på detta nu för till sommaren är jag färdig utbildad :)

Men som sagt, det blir ju andra saker som får komma i andra hand och det är tyvärr det sociala. Självklart kommer jag ibland hinna med att träffa kompisar men det känns som att under veckorna kommer det inte finnas mycket tid till det utan jag får försöka hinna med det på helgerna. Man behöver ju ändå en paus från allt pluggande ibland :)

I utbildningen ingår Ledarskap så alla i klassen ska hålla i minst ett träningspass. Jag ska nog börja fundera på vad för slags pass jag vill hålla i. Kanske köra lite simträning med klassen, kan det vara något mån tro??!! Vi har en bassäng på Bosön men det är bara en 16 meters bassäng så kan bli lite trångt med 25 elever i bassängen på en och samma gång. Jaja, får fundera lite på vad jag ska hitta på, har lite tid på mig :)

1 kommentar: