torsdag 23 september 2010

Som ett brev på posten

Är nu träningsvärken här! Som väntat som kom den alltså idag. Jag har träningsvärk i ulna och radius, hamstrings, gluteus maximus och scapula, ja även lite i humeros. Eftersom vi läser Anatomi den här veckan så övar jag här på dom latinska namnen (men på svensk kan man säga - underarmen, baksida lår, sätesmuskeln och skulderbladen och till sist överarmen). Men jag tror/vet att det kommer vara värre i morgon då vi idag körde ett riktigt tufft träningspass i skolan. Vi var två lag som tävlade mot varandra i cirkelträning, sjukt jobbigt! Men det är ju grymt skönt att få köra tuffa jobbigt träningspass på skoltid så jag tycker det är underbart :)
Eftersom vi idag körde igenom hela kroppen så är ju frågan om jag kommer få träningsvärk i hela kroppen eller hur det blir, återstår att se :)

I morgon ska vi köra ännu ett träningspass i skolan. Det kommer bli styrketräning men tror inte de blir lika tufft som idag men alltid lika skönt att få röra på sig under dagen och inte bara sitta still i skolbänken och ta in en massa information :)

Nästa vecka har vi som sagt tre prov så kvällen skulle ägnas åt att plugga träningsfysiologi men jag fick så himla ont i huvudet att jag tillslut fick ge upp, men gjorde i alla fall lite men får bli mer under helgen istället.
Nu är det snart dags att sova, bara en skoldag kvar denna vecka sen sovmorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar