tisdag 28 september 2010

Massage är nog inte bra för mig

Idag var det andra dagen med massage på schemat och det var andra dagen som jag fick huvudvärk under eftermiddagen. Jag tror att det kan ha att göra med just massagen. Det är jätte skönt att få massage men när man ligger där och njuter så blir man väldigt mosig och seg, och sedan ska man studsa och själv ge massage. Jag vet inte om min huvudvärk kommer i från det eller om jag har massa spänningar i kroppen som släpper när jag får massage och att det är de som gör att jag får ont i huvudet. Det kan även vara att jag får i mig för lite vätska men tyckte att jag idag var ganska bra på det.
Hur som helst så fick det bli ett annorlunda mellanmål idag efter skolan och innan träningen. Jag tyckte att jag behövde något sött och något salt så det blev lite nötter och choklad i kombination med migräntabletter :) Sen stack jag iväg till träningen och under det grymt tuffa passet så släppte huvudvärken. Om det berodde på mitt super mellanmål eller att jag fick något annat att tänka på det vet jag inte, men huvudsaken att det blev bättre :)
I morgon har vi bara halvdag med massage då vi efter lunch har vårt andra prov för veckan. På tal om prov så kanske jag ska ta och plugga lite. Eller kan man vila sig i form mån tro?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar