onsdag 8 september 2010

Parlamentet

Idag är det återigen onsdag, gud vad veckorna går fort. Onsdagar innebär Drama för oss i klassen. Som jag skrev tidigare tyckte jag det skulle bli lite läskigt med Drama men förra gången gick det över förväntan så denna gång kom jag dit med en annan inställning. Dagens ämne var Debatt. Kanske inte min starkaste sida men men, bara att försöka. Först fick vi göra små övningar två och två, bla fick vi göra två små sketcher som sedan spelades upp för klassen. Det var jätte kul :) Vi fick replikerna så alla sa samma sak men det roliga var att se hur olika sketcher man kunde göra ifrån det. En del är ju mer kreativa än andra helt enkelt :)
Sen var det dags för dagens stora övning - Parlamentet. Vi blev indelade i 4 lag, ett lag var för brickor i matsalen, ett lag emot, mitt lag var för gratis kollektivtrafik o våra motståndare emot. Sen fick vi en minut var till inledning, sen debatt, sen snabba frågor och avslutningsvis en minuts summering. Ibland var det svårt men helt klart roligt. Det bjöds till många skratt i alla fall :)

Man vet som sagt aldrig riktigt vad som händer på våra Drama lektioner så vad vi ska göra nästa vecka, ja det återstår att se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar