måndag 6 september 2010

Ny vecka nya tag

Första dagen på denna vecka avklarad, skönt.
Idag var det Fysiologi som stod på schemat i skolan. Jag måste erkänna att när vi började så kände jag mig aningen snurrig, fattade egentligen ingenting. Men efter lunch så började en del saker falla på plats så nu känner jag mig inte lika förvirrad längre, även om jag tyvärr inte känner att jag har koll på allt. Men det var ju som sagt första dagen med detta ämne så det kommer bli bättre.
Kvällen har använts till att läsa igenom litteraturen (i fysiologi) för morgondagens lektion. Imorgon har vi även HLR så fram till lunch är det HLR för mig och halva klassen och sen efter lunch så byter vi och då ska min grupp ha fysiologi. Kommer bli kanon! Jag behöver helt klart repetera HLR. Eller får man säga repetera när det är typ 1000 år sen jag gjorde den kursen. Jag tror det var typ 1994 eller nåt sånt så det är ju som sagt massa år sen. Vet inte ens om jag minns så mycket från de så det är bra att jag får göra det igen.

Innan jag kunde sätta mig och plugga ikväll behövde jag ett avbrott från studierna så blev ett spinningpass. Måndag och onsdag kör jag samma pass och denna vecka är tydligen en återhämtningsvecka. Känns lite konstigt med återhämtning då jag inte kunna träna på två veckor så känner mig ju inte det minsta nerkörd, men men, det funkade även de. Fast jag måste erkänna att jag körde lite hårdare än vi skulle, tyckte jag kunde få göra de. Har ju en del att ta igen på träningen nu eftersom jag missat nästan två veckor.

Nu blir det tv-tittande en stund innan det är dags att hoppa i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar