söndag 19 september 2010

Gör allt annat än de jag ska

Hur kommer det sig att när man ska plugga så finns det miljarder andra saker som man bara måste göra. Jag har försökt flera gånger att komma igång med pluggandet idag men varje gång kommer jag på saker jag först måste göra. Först var det att städa så gjorde de lite snabbt och sen satte jag mig faktiskt och pluggade. Efter bara en kort stund så fick jag en jobbig trötthetssvacka så jag bestämde mig för att gå en kort sväng till Fältan. Dels för att komma utoch få lite frisk luft men även för att köpa stift till min penna. För jag menar, hur kan man skriva/plugga när blyertspennan inte har några stift. När jag ändå var där så passade jag att gå in på ica och köpa lite godis, igen - behöver motivation. På väg hem så ringde JL så pratade med henne en stund. Skönt med ännu ett avbrott från studierna :)

När jag skulle komma igång och plugga igen så kom jag på att det nog var bäst om jag fixade matlådan inför morgondagen redan nu :)
Nu tror jag tyvärr att jag gjort av med alla ursäkter jag kan komma på så nu har jag inte något annat val än att faktiskt ta fram boken och läsa lite om träningsfysiologi. Varför ska det ibland vara så himla svårt att komma igång??!!!
Vissa delar inom träningsfysiologin tycker jag är mer intressant än andra så tror att det är dom där mindre intressanta delarna som gör att jag drar mig för att börja läsa.Sen bidrar boken stort till det också för den gillar jag inte alls. Jaja, slut på ursäkterna nu ska jag i alla fall läsa ett kapitel i boken, eller kanske två. Tror det får bli att jag tar det från början så cellen och hjärtat får gälla för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar