torsdag 16 september 2010

Innebandy

Ännu en dag till ända, gud så fort dagarna går. Jag vet att jag ofta säger de men det är faktiskt så. Jag tycker veckorna bara rusar iväg, så snart kommer de vara jul :)

Idag hade vi som vanligt fysiologi, heldag med de ämnet och då brukar vi bryta av dagen med ett fyspass. Idag spelade vi innebandy, jätte kul! Jag har inte spelat de på typ tusen år så det var riktigt kul, men ack så jobbigt :) Jag är helt klart inte van att springa korta, korta intervaller men jätte bra träning. Vi körde en typ av turneringsspel och mitt lag (vi var 3 i varje lag) klarade oss riktigt bra. Vi spelade nog 8 matcher och vi vann alla matcher utom 2 (eller om det var 3...) så det tycker jag vi gjorde riktigt bra. Alla verkade tycka att det var jätte kul så jag hoppas att vi kommer spela innebandy fler gånger.

Imorgon är det sista lektionen med fysiologi, halva dagen, och på eftermiddagen har vi genrep på HLR utbildningen. Vi blir ju som sagt HLR instruktörer, färdiga om en vecka, och imorgon ska vi hålla en HLR kurs för några lärare och vaktmästare på skolan, ja som ett litet genrep inför det stora provet. Det ska bli kul. Kul att få öva på några som inte kan HLR som man riktigt får testa hur det är för nu har vi övat på varandra i klassen och det är mycket lättare då alla i klassen kan det här så nu blir det bra att få öva på några som inte vet hur man gör.
Sen är det helg, ska bli skönt. Längtar efter en sovmorgon men bara en dag kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar