måndag 22 februari 2010

Vilket kaos

Idag var det inte super lätt att ta sig till jobbet. Men så länge man ska åka t-banan som håller sig under jorden så går det okej, även om det är väntetider på uppmot en halv timme. Men jag lyckades ta mig till jobbet utan alltför stora problem.Jjo de tog ju betydligt längre att ta sig hit än normalt men om man jämför med andra här på jobbet så var det nog ingenting för det är ingen annan här på min avdelning, sitter här helt själv. Får se om det dyker upp någon mer idag eller om jag får jobba själv :) Dom kommer säker komma in så småning om :)
SL uppmanar folk till att stanna hemma idag. Hmm, jag undrar om även arbetsgivaren tycker de?!! Vem kompenserar för att folk inte kan ta sig till jobbet?
En annan sak jag inte förstår är hur det kan komma som en chock att det kommer snö och är kallt, vi bor faktiskt i Sverige.
Jag gillade även den här rubriken från Aftonbladet, "SL är dåliga - men SJ är ännu värre". Jo så kan man ju se de :)
Min chef har lyckats ta sig till jobbet så nu är jag inte själv längre :) Men han hade dock fått mail från en annan här på avdelningen som meddelade att han jobbar hemifrån idag, omöjligt att tag sig in till kontoret. Vem vet, kanske blir fler såna mail under förmiddagen.

Jag skulle ha möte med en avdelningschef idag men fått mail om att hon inte kommer in till kontoret idag så vi får fytta på det till imorgon. Jag ska ha ett annat möte nu under förmiddagen, får se om de blir av. De här är ju verkligen helt sjukt, att man inte ens ska kunna ta sig till jobbet för att det är minus 20 grader ute. Jaja, det är väl inte så mycket att göra antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar