tisdag 2 februari 2010

HATAR SL

Jag vill gärna ha gångavstånd till det mesta jag ska göra och de är just pga SL. Det är alldeles för ofta förseningar och strul så om jag kan vill jag gärna undvika dom. Men idag hade jag inte så mycket val då jag skulle ut till Maria i Stava och hälsa på. Resan dit gick utan problem men när jag skulle hem, ja de var inget annat än problem. Jag fick stå ute vid Åkersberga Station och vänta på en buss som aldrig kom i 45 minuter. Jag var så kall, kände mig som en istapp och hade tappat känseln i både fingrar och tår. En sån sak gör att i alla fall mitt humör inte längre är på topp. Tillslut, efter över en timme kom vi äntligen till roslagsbanan och jag tänkte att ja men nu är vi på väg igen så snart borde man vara inne i stan. Men nähä, då var det ett tåg som gått sönder som stod och blockerade spåret så där fick vi stå och vänta på att det på nåt sätt skulle flyttas på. Efter mycket om och men var jag äntligen inne i stan och resan tog ca 2 timmar!!! Jag skulle träna ikväll men den hann jag absolut inte till så fick åka direkt hem istället. Nu har jag bäddat ner mig i soffan med duntäcke och försöker få upp värmen igen för jag är super kall. Det värsta är att det är så kallt i min lägenhet vilket gör det svårare att få upp värmen. Jag skulle ha behövt en öppen spis och lite glögg nu :)

1 kommentar:

  1. Men vad jobbigt! Din stackare! Du skulle ha ringt, så kunde jag hämtat dig och skjutsat dig till D-ryd!

    SvaraRadera