torsdag 4 februari 2010

Doppresent - check

Nu är jag redo för helgen och helgen kommer innehålla dop för lillis. Det är nu dags för min lilla gudson att döpas. Jag hade jätte svårt att komma på någon bra doppresent men tillslut kom jag på något som jag tycker är bra. Det första svåra är att komma på vad man ska ge och de andra svåra är att kunna fixa det. Men nu är allt faktiskt klart och jag är redo för att åka mot Öret. Men jag kommer nog inte åka till Öret förens på lördag, dopet är på söndag.

Idag har jag haft en jätte seg dag, jag skyller på vädret och jet-lag. Men jag har i alla fall gjort något vettigt idag, tvättat, vilket var välbehövligt. En av gångerna när jag kom ner till tvättstugan och öppnade dörren så sprang en jätte stor mus, eller en råtta tvärs över rummet och in bakom tvättmaskinerna. USCH!!!! Jag HATAR råttor! Och den var så stor och äcklig! Nej nu vill jag inte alls gå ner i tvättstugan igen. Så varje gång jag kom ner dit efter de så stampade jag med fötterna och tände ljuset innan jag gick in, usch och fy säger jag bara. Måste nog säga till någon annan i huset att sätta ut en fälla eller något annat som tar död på den, eller vem vet, kanske till och med dom. Han kanske har hela sin familj boendes nere i vår tvättstuga. Jag tänker i alla fall inte gå rått-jakt så de får någon annan i huset göra :)

1 kommentar:

  1. Råttor o spindlar hör fanimej inte hemma i tvättstugor och det är DÄR dem är, de små äcklen...
    Kram

    SvaraRadera