onsdag 3 februari 2010

Styrke-cykel

Nu var det faktiskt ganska länge sen jag skrev om min träning här så tänkte att idag får det bli en träningsdag. Ja, igår blev det inte mycket till träning pga Sl men idag blev det två pass. Som vanligt på onsdagar blev det ett myspass på lunchen. Med myspass som vi kallar de menar vi cykel 30 minuter följt av coreträning 30 minuter. Ett lugnt och skönt pass, ja de känns som ett myspass :) Men ikväll då var det allt annat än mys. Under februari, mars och början av april är det styrke-cykel som gäller och behöver jag säga att det är riktigt jobbigt. Idag körde vi 45 minuter med tunga växlar som vi avslutade med 3,5 minuters spurt. Ajajaj säger jag bara för fy vad jobbigt det var. Under dom här 45 minuterna hade vi 3 omgångar med intervaller som alla innehöll 5x30 sek och det skulle då fortfarande vara med tunga växlar men med tempo. Under det absolut sista på passet, dvs spurten på 3,5 minuter trodde jag att jag skulle tuppa av. Speciellt sista minuten då jag tog ut mig så pass mycket att jag fick kväljningar och trodde nästan att jag skulle kräkas. Men ack så skönt det känns när passet är över :) I love it!! :)

Idag har jag haft en kanske något underlig craving. Jag har faktiskt längtat efter soppa så ikväll blev det Thaisoppa med champinjoner, paprika och räkor, jätte gott :) Nu är jag mätt och belåten men är ändå lite choklad sugen så ska ta och smaska i mig en daim som ligger här bredvid mig. Passar väldigt bra att äta den samtidigt som jag titta på "Super size me" på TV4, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar