söndag 7 februari 2010

Family time

De senaste två dagarna har gått i familjens tecken. Igår när jag kom hit till Öret åkte jag ut till syrran och hennes familj. Jag spelade wii med pojkarna och konstigt nog fick jag stryk i flera spel av småglinen :) Hur kommer det sig att dom där små kan vara så duktiga?! Men vi hade i alla fall grymt roligt. Dom stora killarna fick presenter från USA vilket uppskattades så det var roligt. Lillis var lika pigg och glad som vanligt. Efter en jätte god kvällsmat var det dags för barnen att sova och för mig att åka hem till päronen där jag huserar. Världens sötaste hund höll mig självklart sällskap under hela natten.

Idag var det Lillis stora dag. Vi kom till kyrkan i tid och hann även kolla in att allt var i ordning för lunchen som skulle bjudas på efteråt. Gudstjänsten började med Jacobs dop och jag som gudmor hade i uppgift att bära honom. Guldklimpen är ganska så tung nu då jag tycker han växt super mycket sen jag var hemma senast men det gick bra att bära honom och han var jätte snäll hela tiden, som vanligt :)

Efteråt var det lunch och presentutdelning. Lillis fick så mycket fina presenter. Av mig fick han lite kläder som jag köpte i San Diego, ett par bodys och ett par jätte tuffa jeans. Sen fick han även en filt som jag har sytt dit hans namn på (eller det är inte jag som sytt dit namnet utan jag har självklart lämnat in den, det är över mina sykunskaper). Filten köpte jag också i San Diego, en jätte fin mjuk och härlig filt, sån som man inte kan hitta här hemma. Mina presenter kom till användning redan någon timme senare när det var dags för Lillis att sova. Han håller på och får tänder så han dreglar så mycket nu så hans fina skjorta var alldeles blöt och då kom mina kläder väl till pass. Sen skulle han sova ute i vagnen och då blev han nedbäddad med den fina filten. Sen sova han så gott så gott i två timmar :) Att han sov så bra måste helt klart berott på dom fina kläderna och filten han hade på sig och inte att han var så trött efter kalaset :)

I eftermiddags blev det en långpromenad i det underbart vackra vädret med världens sötaste hund. När man kunde gå i solen var det jätte skönt ute, ja det var det faktiskt även i skuggan. Fler sån här underbara dagar. Dels för att solen tar ordentligt på snön och det är dags att börja töa bort en del av snön, det kommer ta evigheter innan all den här snön försvinner. Känns som om det är minst en meter med snö ute, i alla fall här på landet :)

1 kommentar:

  1. Haha, ja visst är det sjukt hur duktiga de är de små! Min dotter är bättre än mig på många saker.
    Dags att ses snart? Ska träffa Alex (mest troligt) på tors ute o käka. Haka vet jag?
    Kram

    SvaraRadera