fredag 19 februari 2010

TGIF :)

Så skönt att det är fredag idag. Det har varit en intensiv vecka där dagarna bara sprungit iväg. Det har varit mycket ny information så i slutet av dagarna har jag varit jätte trött. Även denna dag är fullbokad med möten så kommer antagligen vara lika trött i slutet på denna dag med.
Jag har som sagt snart gjort min första vecka på nya jobbet men det känns på något sätt som om jag jobbat här längre. Betyder det att man snabbt kommer in i nya rutiner eller är det ett tecken på att jag känner mig hemma här på jobbet? Jag kan i alla fall summera veckan med att det känns jätte bra med jobbet, bra kollegor, bra arbetsuppgifter (även om jag inte helt kommit in i allt än).
Vad står på schemat idag då, jo jag ska gå igenom vårt betalningsindex, ska även träffa en person och prata om våra affärspartners sen ska jag också ha ett möte med vår vice VD. Han träffade jag redan på min andra intervju här men ska bli kul att få ett möte med honom nu när man faktiskt har fått jobbet :)

Helgen kommer få bli en lugn helg. Jag ska träna ikväll, träna imorgon förmiddag och sen även på söndag eftermiddag (ja så brukar ju mitt träningsschema se ut så allt är som vanligt). Imorgon kväll är det teater som gäller. Jag fick biljetter av syrran i julklapp och imorgon är det alltså dags :)

Generellt så klär alla upp sig här på jobbet så hela veckan har det varit kostym som gällt men idag kände jag, kanske är det Casual Friday så jag chansade och tog lite ledigare kläder idag. Eftersom det är min första fredag på jobbet så vet man ju aldrig hur det är men nu när dom första av min kollegor kom så ser jag att även dom har anammat Casual Friday, nice :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar