onsdag 17 februari 2010

Första arbetsveckan

Ja då har man snart klarat av första halvan av första arbetsveckan. So far so good :) Första veckan brukar alltid vara ganksa soft samtidigt som den är ganska jobbig då de är så mycket ny information. Jag har haft dagarna fullbokade med möten, och idag är inget undantag, om en stund ska jag träffa VD´n. Efter de mötet ska jag ha ett annat om databasuppdatering och bevakning och i eftermiddag ett möte om lagar och avtal. Jag ska även hinna med att gå igenom ett Case med min chef, ja de är fullt upp, dagarna bara springer iväg. Mellan allt jag har inbokat försöker jag läsa på om, ja i stort sett allt. Bla de vi ska gå igenom på mötet men även läsa igenom gamla Case, försöker "leka" lite i dom olika programmen - ja självstudier kan man säga :)
Igår anmälde jag mig till 3 stycken kurser, vilket jag ser fram emot att gå. Tyvärr är inte kurserna än, två är i mars och en är i första veckan i april.
Sen försöker jag även lära mig alla namn, vilket inte är de lättaste. Vi är ungefär 120 personer på kontoret så jag har siktat in mig på att lära mig namnen på dom jag jobbar närmast (och sen dom viktiga personerna såklart, som VD, vice VD, alla chefer) :)
På tal om VD, nu ska jag iväg och träffa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar