fredag 5 februari 2010

Mysträning och Pyramidträning

Inte kunde jag somna under morgonen så det blev att jag tittade på en film till, "the proposal". Jag och syrran såg den på bio men den är ju så sjukt rolig så den kan jag helt klart se igen och igen och igen.
Idag fredag är det som vanligt lunchträning, dvs ett myspass. Det var faktiskt skönt att träna trots att jag var trött. Jag kände mig piggare och gladare efteråt så kände att träningen gav en hel del idag. Efteråt tittade jag in på Fältan och handlade en bok. Det ska bli spännande att hugga in på den, "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho. Jag har läst ett par böcker av honom tidigare som varit bra så ska bli kul att läsa den här som jag tror är lite annorlunda.

Ikväll var det den "riktiga" träningen som gällde. Den här veckan är det styrke-cykel och pyramidträning som har stått på schemat och för veckans sista pass var det pyramid som gällde. Jag gillar pyramidträning samtidigt som jag inte gillar de. Det är ju så sjukt jobbigt då man inte har någon vila alls på hela passet. Men jag gillar ju att köra hårda tuffa pass så samtidigt tycker jag det är lite kul, i alla fall efteråt när man är klar och kan pusta ut. Idag blev det 40 minuters cykling på 80% av max eller högre, vilket är en jätte lång tid. Eftersom instruktören gillar att utmana oss så blev det en 5 minuters spurt som avslutning och då lyckades jag komma upp till 90% av max, vilket jag även gjorde i mitten på pyramiden. När jag är uppe på sådan otrolig hög nivå då är det inte lätt att andas längre. Det är egentligen sjukt att man pressar sig själv så hårt att man knappt kan andas. Men igen, vilken härlig känsla de är, I love it!!

Men nu blir det ingen träning på ett par dagar, kanske till och med tre dagar. Imorgon bär det av till Öret och jag kommer vara där till måndag eller tisdag. Om jag får tränings abstinens så kommer jag åka hem till Stockholm redan på måndag så jag hinner hem till träningen på kvällen, annars blir det hem till tisdags träningen. Ja, återstår att se hur det blir. Vad tror ni? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar