söndag 4 april 2010

Påsk helgen

Nu är jag tillbaka i Stockholm igen. Helgen gick jätte snabbt, tyckte nyss jag kom till Öret innan det var dags att åka hem igen. Men det är väl för att vi gjort nåt varje dag som det gått så fort. Igår firade vi mammas födelsedag och idag blev det en sväng till Marieberg för att fixa present då Skrotnisse ska på kalas imorgon.
Resan hem gick bra då det var jätte lite trafik, så skönt att köra då :) Önskar jag hade bil oftare. Eftersom jag nu hade bil så passade jag på att handla lite grejer på Ikea. Köpte bla en golvlampa som jag satte upp när jag kom hem och givetvis så funkade den inte, vad trött man blir!! När ska jag hinna åka till Ikea och byta den?!
Ikväll när jag kom hem gjorde jag ett ryck och städade. Det behövdes verkligen efter alla hantverkare som varit här hemma och allt byggdamm som har samlats ÖVERALLT! Men nu är det fint igen. Har även satt upp 2 tavlor som jag köpte för någon vecka sen. Gardinerna har även kommit upp igen så nu ser det ut som vanligt här hemma, alltså alla möbler är på plats, gardiner och allt annat är i sin ordning :)
Jag ska ta ett kort på mina fina altandörrar och visa er. Nu är det bara att bygga trädäcket kvar men det ska jag och pappa snart göra. Vi ska bara hitta en helg som vi båda kan och då vädret verkar bli okej. Inte så kul att stå ute och bygga när det spöregnar men vi ska hinna klart de innan det fina vädret kommer och man vill kunna sitta ute :)
Nej nu är det snart dags att sova, ska titta lite på tv först. Go´natt :)

1 kommentar: