tisdag 6 april 2010

Fortfarande dålig

Åh vad jag är trött på att vara sjuk, nu vill jag bli frisk!! Jag har en sån himla hosta som inte alls verkar ge sig. Jag hade hoppats på att den skulle vara borta nu efter påskhelgen men när jag träffade syrran i helgen och hon berättade att hennes hosta hållt i sig i två veckor nu så började jag ge upp hoppet om att min hosta skulle ge sig. Och mycket riktigt så har den inte gjort de och igår morse vaknade jag med halsont. Jag försökte ignorera det men igår kväll kände jag av det igen och likaså imorse. Vad betyder de, ska jag bli sjuk igen? Jag har ju inte ens blivit frisk. Jag är så trött på att vara sjuk, nu får det faktiskt räcka. Någon som har nåt bra tips på vad jag ska göra för att bli frisk?
Tyvärr har jag inte kunnat vara hemma från jobbet och kurera mig och inte kan jag det den här veckan heller. Idag var jag på kurs, imorgon har jag ett viktigt möte inför mitt första kundbesök på torsdag så det går ju verkligen inte att missa. När ska man ha tid att vara sjuk egentligen?!!
Ikväll blir det i alla fall en lugn kväll, inte för att det tycks hjälpa men man kan ju hoppas på att det hjälper den här gången plus att jag ska lägga mig tidigt så jag får en god natts sömn.
Hoppas ni andra mår bättre än jag :)

1 kommentar:

  1. Tyvärr så är läget på samma sätt hos oss som hos dig. Förkylningar som inte vill ge sig och som börjar om precis när det känns som om de börjar försvinna. Se det positivt, våren brukar göra så att alla elaka förkylningar brukar försvinna....
    Kram Karin

    SvaraRadera